Συμβουλές Αϋπνίας

 
 
 
 

Πρακτικός Οδηγός Καλού Ύπνου

  • Ουσίες που πρέπει να αποφεύγονται ιδιαίτερα τις τελευταίες ώρες προ του ύπνου
    1. Καφές
    2. Τσάι
    3. Μαύρη Σοκολάτα
    4. Κάπνισμα>
    5. Αλκοολούχα Ποτά
    6. Φάρμακα
  • Φαγητό. Βαριά και πικάντικα φαγητά πρέπει να αποφεύγονται το βράδυ. Προτιμήστε κάτι ελαφρύ και αφήστε τουλάχιστον τρεις ώρες ανάμεσα στο τελευταίο γεύμα και τον ύπνο
  • Καλές και σταθερές συνήθειες ύπνου. Περιορίστε τον απογευματινό ύπνο
  • Φροντίστε για ένα ήρεμο και καλά αεριζόμενο χώρο ύπνου με ιδανική θερμοκρασία 24-26 βαθμούς
  • Μην περνάτε ώρες της ημέρας επάνω στο κρεβάτι παρά μόνο για ύπνο. Όταν ξυπνήσετε το πρωί να σηκωθείτε αμέσως και αποφύγετε το χουζούρεμα.
  • Φροντίστε να περιορίσετε την σωματική άσκηση τις τελευταίες ώρες την ημέρας
  • Εάν 30 λεπτά μετά την κατάκλιση δεν έχετε κοιμηθεί δοκιμάστε να αλλάξετε χώρο ύπνου. Μην στριφογυρίζετε στο κρεβάτι.
  • Ένα χλιαρό μπάνιο χαλαρώνει, ξεκουράζει, και απομακρύνει τις σκέψεις
  • Τηλεόραση. Αποφύγετε την τηλεόραση προ του ύπνου. Αν κοιμάστε με την τηλεόραση ανοιχτή θα κάνετε πιο ρηχό ύπνο και κινδυνεύετε να ξυπνάτε εύκολα και να μη ξεκουράζεστε.
  • Διάβασμα. Μια καλή τεχνική για εύκολο ύπνο είναι η ύπτια ανάγνωση ενός βιβλίου. Προσοχή στην επιλογή του συγγραφέα υπάρχουν βιβλία που μπορεί να σας κάνουν να ξενυχτήσετε.
  • Μουσική. Υπάρχουν πολλά κατάλληλα είδη μουσικής που βοηθούν το πνεύμα να χαλαρώσει και βοηθούν στον καλό ύπνο.
  • Απομακρύνεται από το μυαλό σας ότι σας βασανίζει μια ήσυχη συνείδηση κοιμάται εύκολα.
  • Η θέση του σώματος κατά τον ύπνο έχει πολύ σημαντικό ρόλο για έναν καλό ύπνο. Ελέγξτε το στρώμα σας και αν χρειάζεται αλλάξτε το, ο καλός ύπνος αξίζει αυτή την πολυτέλεια.
  • Αν ξυπνάτε με την ανατολή του ήλιου, ενώ θέλετε και μπορείτε να κοιμηθείτε ακόμα μπορεί να είστε στην κατηγορία των ανθρώπων που θέλουν ιδιαίτερα χαμηλό φωτισμό για να κοιμηθούν. Εξασφαλίστε σκοτεινό και ήρεμο περιβάλλον.