Γαστροοισοφαγική Παλινδρόμηση

 
 
 
 

Τα τρόφιμα που ενοχοποιούνται είναι τα εξής:

  • Ο καφές (με ή χωρίς καφεΐνη) και τα καφεϊνούχα ποτά χαλαρώνουν τον κατώτερο οισοφαγικό σφιγκτήρα.
  • Η σοκολάτα περιέχει μια χημική ουσία που ονομάζεται μεθυλξανθίνη από το κακάο, η οποία είναι παρόμοια με την καφεΐνη.
  • Τα εσπεριδοειδή καθώς και οι χυμοί τους όπως το πορτοκάλι, το γκρέιπφρουτ τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε οξύ.
  • Oι ντομάτες καθώς και τα προϊόντα με βάση την ντομάτα, όπως ο χυμός ντομάτας, και οι σάλτσες τους.
  • Τα ανθρακούχα ποτά (αεριούχα ποτά) προκαλούν διάταση του στομάχου (φούσκωμα), η οποία αυξάνει την πίεση στον κατώτερο οισοφαγικό σφιγκτήρα προκαλώντας παλινδρόμηση οξέος.
  • Τροφές όπως η μέντα, το σκόρδο και το κρεμμύδι χαλαρώνουν τον κατώτερο οισοφαγικό σφιγκτήρα που προκαλεί παλινδρόμηση οξέος.
  • Λιπαρά, τηγανητά τρόφιμα ή πικάντικα. Γενικά μην χρησιμοποιείτε πολλά μπαχαρικά.

Αν και η τήρηση των διαιτητικών οδηγιών είναι επιβεβλημένη, πολύ συχνά ο ίδιος ο πάσχων έχει ήδη αναγνωρίσει ορισμένα είδη τροφών ή ποτών που μπορεί να τον ενοχλούν λιγότερο ή περισσότερο. Καλό είναι να κρατάτε ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων με όσα τρόφιμα ή ποτά σας ενοχλούν!

Ενδεικτικό Διαιτολόγιο

  • Πρωινό: 1φλ. γάλα 1,5% & 1φλ. δημητριακά πρωινού
  • Δεκατιανό: 1 μπανάνα & 1 αχλάδι
  • Μεσημεριανό: Αρακάς συνοδέψτε με 30γρ. ανθότυρο
  • Απογευματινό: 1φλ. χυμό μήλου & 1 τοστ ολικής με τυρί χαμηλό σε λιπαρά
  • Βραδινό: Σαλάτα με φιλέτο κοτόπουλου, ½ φλ. καλαμπόκι & 2 φρυγανιές ολικής σαν κρουτόν
#TIP: Ένταξε τη μαστίχα Χίου στη διατροφή σου αφού έχει πλέον αναγνωριστεί ως ένα φυσικό φάρμακο για την αντιμετώπιση των πεπτικών συμπτωμάτων όπως και της ΓΟΠΝ.